När det gäller placering tycker jag du ska tänka efter själv innan, så du inte låter en eventuellt stressad montör montera där han tycker det är enklast.
Monteringen är viktig. Var hemma om du inte känner din montör och notera gärna vad denne gör och ställ frågor. Det ska man inte skämmas för, du ska ha dina pumpar där i tio år eller mer. Det finns de som hänger upp grejerna i montageskruv. Det finns de som bara pyser rören. Certifieringen är tyvärr inget bevis på noggrannhet.
Och så det minst viktiga, pumparna!
Du ska behålla gaspannan skriver du. Nu får jag ingen uppfattning om hur huset ser ut eller var det ligger geografiskt, men två separata pumpar som kan gå ner lågt i effekt är bra för hela året oavsett var du bor. Hoppa över duo.
Av dina offerter väljer jag; ingen.
Den som kommer närmast är den med två lecn12. Det billigaste (baserat på nätpriser) och som kommer närmast mina funderingar, om du tittar på specarna, är två lecn09.
När du vet hur och vad du vill ha, gå till din närmaste lokala duktiga kylnisse, tala om vad du vill ha och begär ett vettigt pris med glimten i ögat. Då har du iaf förbättrat dina möjligheter till en bra installation, nära till support och en korrekt prislapp.