0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har länge kört med Avast men vid något läge började det sega ner datorn och jag har sedan dess kört med Microsoft antivirus security essentials på datorn med Win, På övriga med linux har jag inget förutom på servern, men jag minns inte vilket jag har där....(vill ju inte att någon stackars win dator skall utsättas för risk)
Ja, Linux Mint på den "gamla" bärbara, och där har jag heller inget alls.
Microsoft har ju även gratis antivirus security essentials men har ingen koll om det är säkert eller ej men har det på 1 dator och det verkar funka.
samt inte surfa runt på obskyra hemsidor.
Vad har du din dator till då?
Jag körde Avast tidigare, men har nu gått över till Zonealarm (hade deras brandvägg sen tidigare).Enligt nått test jag läste så skulle Zonealarms antivirus vara minst lika bra som Avast.Men sen krävs även att man har lite bakom pannbenet om man ska göra sina bankaffärer på datorn, vara misstänksam mot allt knepigt, samt inte surfa runt på obskyra hemsidor.
Jag instämmer att det brukar fungera bra, möjligen hade jag önskat att få lite mer information om vad det håller på med vid scanning och lite bättre möjligheter att välja vilka enheter, katalogträd osv som ska scannas.