0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tyvärr är jag inte bättre på att spå elpriser än någon annan men jag vill poängtera att jämförelsen mellan rörlig ränta och rörligt elpris haltar lite.Elpriset torde ganska generellt vara högre på vintern, vilket tyvärr sammanfaller med den årstid förbrukningen är högst. Att schablonmässigt titta på historiska årsförbrukningar när man jämför historiska prisdata slår därför jättefel. Man måste dela upp det i tätare perioder, minst månader.Jag har gjort denna jämförelse för några år och såg då att jag skulle ha sparat avsevärt på fast elpris. Likväl bär det för mig emot att låsa...;-/
Jag har stängt av all direktverkande el-element utom i badrummet som används ibland och har nästan halverat energiförbrukningen från tidigare 2 personer som bodde i huset.. Det är mer avgörande än fast eller rörligt elpris..Jag gör som Raffen på forumet, kör LLVP på 31 grader och vingarna rakt ut på max fläkt.. Jag tror många tycker det låter dyrt när man hör fläkten, el-element är svindyrt men den märks ju inte utom när man ska betala..
Låter som en bra idé, har oxå stängt av alla element och planerar att starta de som krävs (avlägsna rum?).