0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Många frågor snurrar vid ett köp.. t.ex. Om man köper på en firma som polarpumpen, är det paralellimport och i så fall påverkas garantin? Kan man lita på att pumpen är för vårt klimat och ej för typ Italien??Det skiljer många sköna tusenlappar mellan nätaktörer och lokala firmor.Någon som har erfarenheter eller info.?
Har erfarenhet av Polarpumpen dessvärre ej positiv sådan. Visst pumpen är billig men installation och service är enligt min ödmjuka åsikt dessvärre inte det bästa.
Hej SyrfidOm du är missnöjd med installationen så utgår jag ifrån att du kontaktar oss som du köpt allt ifrån, så att vi får vetskap om hur våra montörer sköter sig och kan bli bättre.Allt som ingår i installationen står klart och tydligt på hemsidan, och det är också det som montören får betalt för. Vill man ha någonting annat, extra lyx, rör ingjutet i vägg osv så får man ta det med montören som debiterar extra för det. Vår affärsidé är att det skall vara enkelt att köpa värmepump till rätt pris.Vad gäller trygghetsförsäkring som Bosch har på sin värmepump kan man ringa direkt till vår leverantör:http://www.bosch-climate.se/pages/product.asp?lngID=29&lngLangID=1(Det är med andra ord inte tal om någon udda import på denna)
Och på Bosch i Tranås säger dom att man ska kontakta er "Polarpumpen" vid frågor ang. garanti/trygghetsförsäkring! Kvinnan jag talade med sa "vi är bara en fabrik som tillverkar" du får vända dig till dom(Polarpumpen)vid frågor... okey! Som jag började med att säga i tråden.. jag är inte helt bekväm när det inte är spikraka puckar.. Mange