0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad tror ni.Jag håller med Göran Lambertz, nu är alla helt tokiga och skall skrota all bevisning.När han erkände var de tokiga och tog allt han sa för en sanning.Jag gissar att verkligheten ligger någonstans mittimellan, han har dödat de flesta, men kanske inte alla.Att det blir helt olika resultat när man granskar fallen med och utan erkännande, är inte så konstigt, beviskraven är väl rimligvis avsevärt lägre om man har ett erkännande från den åtalade.Frikänns han skall han anses vara oskyldig, visst, men det behöver ju inte betyda att han inte mördat.
Jag var väldigt skeptisk redan från början då Quick erkände det ena mordet efter det andra.T ex så hittades inga spår av de försvunna offren trots detaljerade beskrivningar från Quick, de tömde t o m en sjö i Norge där han skulle dumpat en kropp utan att hitta nått.I ett annat fall angav han en medbrottsling som bevisligen befann sig på en helt annan plats då morden skedde.Sen ändrade han sin historia gång på gång tills det stämde någorlunda efter den tekniska bevisningen, det krävs ingen Einstein för att göra detta, felaktigheterna i hans berättelser skylldes på att han "blandade ihop" morden.Men helt klart så har Quick åkt runt i landet och besökt alla platser där spektakulära mord ägt rum, och troligen har han då sprungit runt på platserna där folk försvunnit och fantiserat ihop hur han själv har mördat dem + läst allt som stått i tidningarna. Han har platskännedom, och detta + erkännandet har då räckt för att fälla honom. Men i mina ögon så räcker inte en sjuklig fascination om mord till som bevis för att han faktiskt begått några mord.
Han fälldes väll för Johan12 Föräldrarna protesterade och sa direkt: Ni griper fel mördare!!!Men eftersom polisen grep en mördare "Quick" så lades fallet ner, TACK, Nu har vi en lös mördare därute.
Jag minns när rättegångarna pågick. advokat Kerstin Koorti satt i morgonsoffan med Claes Borgström och attackerade honom stenhårt för att han inte försvarade sin klient.