De brister som uppdagats är säljaren då skyldig att informera nästkommande köpare på tur.
Hur vet jag att säljaren inte döljer besiktningen som gjordes av en annan spekulant innan jag köper?
Huset jag köpte såldes som besiktigad men nån månad senare såg jag en 1 meter spricka i fasaden då hade anticimix skrivit (inget att notera), även förrådet luktar men samma fras där.
Det ända dem hade anmärkning på var golvbrunnen som var mindre än 20cm från väggen i dusch rummet, har dock haft problem med dålig lukt från golvbrunnen under handfatet som jag håller på fortfarande och undersöka ursaken, denna golvbrunn har anticimix inte ens nämnt något om.
Taket kunde anticimix inte besikta då det var mycket snö men den hade ett par år garanti kvar så jag struntat i att besikta.
Sockel och mark gick ej att besikta också pga snö.
tvättstugan hade äldre ytskikt och rostig gjutjärn golvbrunn.
Det som gjorde att jag blev lite misstänksam om att en annan spekulant skulle ha gjort en annan besiktning och hittat något säljaren och mäklaren döljer är att någon ringde mig från ett hemligt tel.nr. och sade att det var sin kollega som har gjort besiktningen och att dem på anticimix brukar ringa för varandra för att gå igenom besiktningen.