0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo jag köpte också ett 70-talshus, souterräng.Man måste ta besiktningsprotokoll på allvar, står där mikrobiologiell lukt eller liknande så måste man kolla upp ordentligt om man är osäker.Jag rev också ut bostadsytan i nedervåningen och fick göra nytt (fast jag hade förstås prutat på priset eftersom det var uppenbar fuktskada där).Men jag fattar inte varför personen i byggahus-länken började riva i bjälklaget på övervåningen innan han var klar med källaren, verkar vara ett fall för arga snickaren.Gör klart på ett ställe innan man river på nästa är ett helt klart bra råd.Själv har jag renoverat hela huset, men gjort det rum för rum, när första är klart så tar man nästa osv...Annars så blir det bara kaos av hela skiten.
Mikrobakteriell lukt eller tillväxt är inget annat än mögel fast med ett mindre avskräckande ORD som finns i ALLA hus.. Finns inte ett enda hus som klarar av en bra mögelhund..
Vad den tråden du hänvisar till bekommer så verkar de ha både för mycket pengar och för gott om tid förutom att de var både naiva och inte undersökte huset ordentligt innan de köpte.
Det har du nog rätt i, och jag kan även hitta lite mögel i badrummet som renoverades för 9 år sen. Suck!
Värt att notera är att den besiktningsman DU anlitar har en försäkring gentemot dig som köpare och utan säljaren eller deras försäkringsbolag som motpart.