Noen som har erfaringer med denne typen frånluftsvärmepump? Er snarlik de nyere og kraftigare versjonene som Comfortzone og Nibe750.
http://www.energiteknik.biz/ETK5000.htm
Trevligt med en ny aktör på marknaden. Eller ny var kanske fel ord, de är ganska mycket i branchen, jag vet, jag hade min praktik där. Håller tummarna för att det inte blir några tråkigheter, de tillverkade ju för CZ tidigare och man såg ju hur de ställde till det för Mecmaster. OT. Jag har föresten läroboken kvar som en av företagets grundare är författare till, det talar ju för sig själv.
Även om jag kanske kan ses som lite partisk, så må jag säga att allt talar för att det är en bra maskin helt i klass med 750 och CZ. Men samma sak, att den gör sig bäst i rätt hus måste gälla även för den.
PerOve, vad har den för avluft? Vad är priset? Jag vet de har sysslat med superkyla men 134an är väl inte optimal när det gäller riktigt kallt.
Vad de bör göra är att knyta ihop ett servicenät annars tror jag det faller på det.
Ja det var vad jag med blida ögon tror, så ta det för det. Säkert kommer jag att följa utvecklingen.