0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man kan väl knapast blåsa in luft som har utetemperatur och värma den via interna värmekällor. Blir kanske lite obehagligt.
De flesta som har mekanisk ventilation utan återvinning, släpper in uteluft direkt till rummen. En av dessa är lillgardensparla. (om jag inte ser helt fel på bilderna)
Ewald, du är naturligtvis välkommen att hälsa på för att utforska möjligheter. Dock har vi kommit en bit på vägen samt behöver ta ett beslut för hur vi ska göra med vårt hus inom de närmaste veckorna, så du ska inte ha för stora förhoppningar om ett sådant besök.
Jag har precis haft ett företag här som kollat på väggvärme. Vet inte riktigt vad jag ska tro. Jag frågade om det inte var som att elda för kråkorna tack vare er input och han frågade hur mycket det är värt att få en bra komfort. De sätter en luftspalt mellan yttervägg och värmen, något som kanske kan fungera tillfredställande. Men jag lär inte gå vidare om jag inte får en bra teoretisk uppbackning för att det kommer att fungera så pass bra att det är värt de extra kronor som jag förväntar mig att det kostar. Läckert tycker jag det är och jag tror att det blir en skaplig komfort i huset. Hade varit kul om det var någon här som hade testat.Kanske skulle få hit en isoleringssnubbe som skulle kunna se över vår situation? Jag är inte säker på varken vad det kostar eller smakar för oss.