0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är säkert inget fel på personerna rent generellt, utan de arbetar naturligvis huvudsakligen i enlighet med de order de får.Även om det finns enstaka poliser som kanske borde göra något annat, men dessa typer finns ju i alla yrken, och kan vara svåra att göra sig av med hur som helst. (sett ur arbetgivarens synvinkel)Vi har bland annat "moppeglenn" som jagar mopdister som om de vore samhällets fiende nr1.Kryper omkring i buskar för att se vem som kör vilken moped, och söker sedan upp dem i hemmet för att sätta dit dem.(Har enligt uppgift blivit omplacerad till narkotikaspaning) Nu har vi enligt uppgift fått in en export (från Arjeplog eller Arvidsjaur), en polis som gjort sig så impopulär på den orten att han utsatts för allmänhetens spott och spe, och till sist utsattes för mordbrand.Hela samhället knep igen, trots att många säkert vet vem som gjort det, lite "jägarna"-varning...Ett av hans vanliga arbetssätt uppges vara att han gömmer sig med sin laserpistol på de mest konstiga platser för att plötsligt hoppa fram och sätta dit dessa hemska fortkörare...En polis som aldrig tar ledigt.Och visst, jag kan mycket väl tänka mig att poliserna i storstadsområdena inte har lika mycket tid att jaga vanligt folk, men här i Piteå är den allmänna uppfattningen att det börjar gå väl långt med jakten på bötesbelopp att fylla kassan med.Allt medan fler och fler ungdomar börjar nyttja narkotika.
På vilket sätt menar du att jag inte har förståelse för att polisen kan göra fel, det har jag väl aldrig skrivit något om, tvärt om, de gör "aldrig" fel utan är helt oempatiska - rakt igenom, jag har i alla fall aldrig hört talas om en polis som bara gett någon en tillsägelse och låtit dem gå.