Tog en tur till Gbg i Torsdags i ösregnet
När jag kom fram var det blött som en hel sjö på golvet bakom passagerarsätet,
framför passageraren på högersida bak
Var så blött att jag höll på att grina
Googlade lite på detta fenomen för att se om det var vanligt på Passat -04, och det var inte allt för ovanligt va klart
Felet beror på en packning som sitter under hållaren till friskluftsintaget och som i sin tur sitter framför vindrutan.
När packningen ger sig rinner vattnet ner bakom torpeden, under mattan och samlas där som det gjorde på min bil, var tydligen lägsta punkten i bilen
Har fått lyft upp mattan, torkat hundra ggr ung, på med cupè-värmaren, fläkt som böåser från golvet fram och under stolen, en annan fläkt som blåser ner i hålet där packningen skulle vara hel
Har blivit bra mkt torrare nu, flyter inte H2O iaf, mest rejält fuktigt men på bättringsvägen.
Pratade med försäkringsbolaget men dom viste inte om dom ville/brukade ta sig ann dessa bekymmer med vatten i bil så de skulle kolla upp det och återkomma ang det.
Tycker dom gott kunde stå med en riktig avfuktare iaf som jag kan ha ett tag i bilen de stunder som jag inte använder den sen när jag satt ihop den då det är mer torrt i bilen.
Tycker det borde gynna dom om det inte ligger fukt i bilen som kan leda till brand och kortis i kablar, för brand ersätter försäkringen ju iaf...
Tror allt att jag får matten helt torr om den får stå i en vecka eller två så jag är inte bekymmrad för det.
Har beställt ny packning och friskluftsfilterhus nu så jag får det tätt
Nån här som råkat ut för detta och fått hjälp av försäkringen
Carpe Diem