0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag är utomlands när jag klipper ... Nja, tomten är på ca. 700 m² .... men om man räknar bort huset bir det ca. 600 m²
Är det gräs du har där Ewald, ser mer ut som torvor med något kålliknande
Har mullvardsdjur här på tomten .... dom är inte alltid snälla mot gräsmattan
@ tyke .... men blixten slog ner i närheten ....om det upprör skadedjuren ?
Hallåinlägg i debattenprova det här istället blir kanonbrahttp://www.sioo.se/
Ja den är jag nöjd med Den fanns redan när jag köpte huset men det ska bli en till som är likadan på framsidan av huset vad det lider, men på bara cirka 12-15kvm "liten" Tycker resultatet av ren grönsåpa på altanen är överförväntan Det suger in bra i trät, tog och spolade av det överflödiga med vatten men nu ska det inhandlas en massa liter grönsåpa så jag har till hela altanen Ska nog göra följande i fortsättningen:1. Sprutar altanen full med grönsåpa som är blandad med vatten, låter det verka.2. Tar sedan högtrycken och tvättar av den.3. Låter den torka i solen några dagar.4. Oljar in den rikligt med grönsåpa och låter det dra in i trät över dagen.5. Spolar av överflödig såpa med vatten.6. När hösten kommer oljar jag in den igen med såpa så det får stå över vintern, kanske gör det lättare att få den ren på våren
Vår altan hade blivit lite svart efter många år (byggår 1989) och den gick inte att få ren med högtryckstvätten. Vi köpte tralltvätt och tvättade av den, och den blev som ny! Oljade den igen, och såg nu till att torka av överflödig olja efter hand, och den ser bra ut nu, två år senare.Klippte gräset första gången på säsongen igår. Min gamla Honda (anno ca 1985) har stått ute hela vintern, med skottkärran som tak. Monterade utkastaren i stället för uppsamlaren, fyllde bensin, kollade oljan, full choke. Distinkt ryck, startade inte! WTF Ett ryck till, och då puttrade den igång. Ett inlägg apropå TV-programmet om Planned Obsolescence igår.