0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag kan räkna upp minst 7 olika värmepumpar märken som kan kopplas till den pannan .varav minst 4 st av märkena har sålts i Sverige (med ca 5-7 olika produktnamn på värmepumpar bara på den Svenska marknaden).Eftersom pannan har några år på nacken kanske man skall söka en begagnad pump på tex. Blocket som kan passa.Sen att det är en elpanna från IVT tycker jag inte spelar någon rollHade varit lika styrt till märke om elpannan varit en 1550 från CTC eller VVM240/300 från NibeRego 800 finns fortfarande på Bosch EHP AW och på IVT AIR och kommer troligtvis att finnas många år till innan man fasar ut det till förmån för Rego 1000.Om kunden behöver de funktioner som finns i Rego 1000 så säljer man nog hellre en PremiumLine A pump för +10k mer.Betänk också att man faktiskt har rego 800 i de nya bergvärmepumparna X11/X15 (heter då rego 800X).EDIT:Förtydligande märken
Vilka är märken exakt som jag kan koppla till min 290 A/W?
Ivt Air och Bosch EHP A/W går att koppla direkt till den. Visst går det med lite meck att koppla dit vilken annan pump som helst, men vill du styra den via Regon så behöver du CanBus-reläkortet som sitter ute i värmepumpen.