0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det fina med att va timmerbilschaufför är den att jag FÅR "tjocka upp" vägen för sånna som dig om jag vill Gnälls det och tutas när jag lastar så lastar jag bara saktare för att retas Joka
Eller så kliver man helt enkelt ut ur sin bil och flyttar ned timmerbilen i diket, då brukar man komma förbi
ag har ingen skyldighet att flytta mig när jag lastar på ett avlägg, kommer du inte förbi så får du vänta eller vända.
Läser jag på: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=47263.msg471788#msg471788Vad är det för specialregler?Har noterat att de brukar blockera infart till mig i tid och otid... men inte trodde jag att de hade laglig rätt till detta?Är det någon som vet?
Ja det tror jag ska bli mitt nästa steg..Så du menar att du kan totalt blockera ex. E4 för att lasta virke?Vägarbete brukar man lösa med ett alternativt sätt att komma förbi..
Jag är rätt övertygad om att en timmerbilschaufför inte har något specialtillstånd att totalblockera allmänna vägar, en annan sak med en privata skogsvägar eller dylikt. Och absolut inte parkera i korsningar. Men är det så de lär ut så är det ju inte undra på att det står en här "bil och släp"allt som oftast.. och totalt blockerar.