0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hahaha irriterar du dig på de variabla hastighets skyltarna.jag kan tala om varför man har dessa variabla hastighets begränsningarna.Det har inget att göra med trafiksäkerhet utan den enkla anledningen att med en lägre hastighet får man in FLER bilar per tidsperiod eftersom man inte behöver lika stora avstånd mellan bilarna.så trots att köerna är lika tröga(och kanske trögare) som när man hade 70km/h rakt över så har man teoretiskt ökat trafikflödet med en sänkning till 30km/h
Sen vet jag inte vad du menar med normalt, eller om det var till mig eller alla Och det där ang körkortet, till mig eller till oss alla
Nej C-C, där har du fel Du ska inte utgå i från att Polisen har rätt i all de säger ang trafiksäkerhet och om hur saker och ting ska vara Polisen är inga dommare utan en myndighet som ska kunna lagarna och där efter gripa eller bötfälla när dom upptäcker brott.Dom har befogenhet att ge dig en böteslapp för tex för litet mönsterdjup i däcken på din bil men om du inte vet eller anser att du inte har för litet mönsterdjup i dina däck är du inte tvingad till att skriva på och godkänna böteslappen som en del poliser vill få det till att verka. Du kan snällt säga till Polisen att du är osäker på hur det ligger till och därmed inte skriva på lappen Då skriver de en annan lapp och ärendet går til en åklagare som i sin tur ta kontakt med dig och pratar om saken, antingen reder ni ut det eller så går det till en nästa nivå.Detta är helt kostnadsfritt för dig, just för att man som person ska kunna ifrågasätta diverse böteslappar utan att man ska behöva vara rädd för dyra rättegångskostnader Bötesbeloppet som en gång skrevs ut efter väg eller var det nu kan vara kan inte bli högre än ursprungsbeloppet som en del tror, och som en del Poliser får det att låta.Skulle du skriva på efter vägen har du därmed erkänt ditt brott på plats Redan när jag gick Transportteknisk utbildning lärde lärarna ut att är man osäker på en böteslapps "trovärdighet" eller om den är rätt eller riktig så ska man snällt avböja från att skriva under den I många fall där personer väljer att inte skriva på läggs faktiskt ärendet ner då det inte anses vara av sådan karraktär av Åklagaren att det är värt att göra sak av det, blir för dyrt för staten i slutändan om det blir en rättssak av det för en bot på 1200kr tex
Så tycker jag i såna här frågor. (rätt eller fel ) Polisen tittar tex på mina däck och mäter upp dom till ett värde som understiger rekomenderat mönsterdjup.. Jag Tar mina böter och tackar för att dom gjort mig uppmärksam på att det brister i min säkerhet när jag framför mitt fordon ..poliserna i detta exempel har gjort sitt jobb och till och med kanske Räddat mitt eller andras liv genom att förhindra en eventuell trafikolycka/vattenplaning/däcksexplosion på motorväg..Det kan man få med friska däck och av käntmärke .. (Nu tror ni jag ljuger men det här är sant .6 st Michelin däck har jag fått sprängpunka /kord släpp på mindre en 1 år. ingen av däcken har gått över 1500 mil.) Dom tog mig för 56kmh på en 50 sträcka efter ett backkrön (kom från 70). Jag gjorde fel .slog av farten för sent .. Polisen gjorde rätt , Jag körde för fort, Hon gjorde sitt jobb jag skrev på önskade henne med en trevlig dag .Det är människor det med (vardagshjältar) jag ser polisen som mina vänner i samhället jag lever i. Utan dom skulle det bli total Anarki.. Gör vi medborgare som polisen uppmanar oss att göra skulle vi slippa en massa problem i samhället.Har man specifika problem i samhället som man tycker är fel anser jag att man ska gå den rätta vägen ..Debatt opinion namninsamlingar Fakta och politik. Då kan man göra förändringar .Så tycker jag .cocacola
Du hade blivit precis lika uppmärksammad på dina dåliga däck om de bara stoppat dig och påpekat att de var dåliga.För att säkerställa att du bytte däck borde det vara krav på ombesiktning, men böter behövs inte.
Vi kan ta ett, eller flera exempel, börjar med ett som är följande....Göteborg, morgonrusning, 30km/h lyser det på de digitala skyltarna genom Tingstadtunneln,hastigheten som flyter är runt 60km/h, ingen håller hastighetsbegränsningen utan ser till att flyta med i tempot Tycker det är bra eller ska man vara redig och klossa igen trafiken genom att lägga sig i 30km/h exakt bara för att vara Herr duktig I det läget är det OK att köra för fort, iof ett lagbrott enligt boken men i praktiken gör man en välgörning
Jag spenderade hela valborgshelgen i Göteborg på GBG Cup i innebandy och jag kan säga att knappt en jävel kan köra bil i den staden.Det finns ingen kuggprincip som i Sthlm och jag tror tamejsjutton att varannan i trafiken har knarkat på.Och kom inte och säg att det är normalt.Ni har fått körkort en gång efter de regler som gäller så kör efter dom också.
Till alla som tycker att de bara följer trafikrytmen och inte förstår att för att trafiken skall fungera finns det gemensamma regler.
Att människor idag i allt högre utsträckning skiter i andra är mer ett samhällsproblem än ett trafikproblem som jag ser det. Vilket väl i sig talar för att hårdare regler inte kommer göra någon större nytta?