0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Nu var väl det där frågan om att gripa en bankrånare och gisslanhållare.
Problemet är att jag tror att poliserna ÄLSKAR de där biljakterna, och det är extremt svårt för vakthavande befäl att få dem att avbryta jakten.
vart går gränsen JEB?Det va "bara" X öl i går innan jag satte mig i bilen och körde ähh jag slog bara frugan/barnet med öppen hand inte så farligt Hembränningen va för eget bruk Maja planterna du ser är för eget bruk men "jag"vill för framföra en "projektil" i farter över 250 kmh och bryr mig inte ett dugg om säkerheten för mina med trafikanter Ja men polisen jag sköt han bara en gång i foten det va "bara" en kniv ,listan med exempel kan göras lång så vart går gränsen ? (För mig är den självklar). Varje bil som passeras är på gränsen till grovt vållande till annans död. Jag såg Golfen Vid olyckan i Bro när MCn nästan klöv bilen på mitten . Det är en besvärlig tid vi går emot trafikmässigt sätt. Massor med MC förare åker/kryssar tyvär som skadade "scud missiler"genom Trafiken . I söndags mötte jag tex en grupp på 8-10 hojar på en 50 sträcka .Marginaler på en front krock med mig Nästa djäv-- plåga är ett rensat 4-1 system . 11000 varv känns som 140 dba när någon stryker förbi och rutan på bilen är nere. Det finns beslutsfattare/Rättsinstans i vårat land som skrivit dom lagtexter vi ska efterfölja oavsett brottsgrad . Jag ser Polisen som en del av samhällets Vardags hjältar . Dom gånger jag blir stoppad i allmänna kontroller tackar jag för att dom gör ett bra jobb.Polisen är samhällets vänner och är till för oss medborgare .. Så ser jag på det .cocacola
Jag tycker i alla fall att det finns många lagar som börjar bli löjliga.T.ex. fartbegränsningarna som sänkts SAMT kompletteras med vajerräcken, fartgupp, minirondeller, avsmalningar mm, mm och som sammantaget gör det snart sagt omöjligt att ta sig fram rimligt snabbt utan att vara kriminell.Mina 2 mil till stan tar 7 minuter längre tid nu än för kanske 10 år sedan, om man vill vara laglig, vilket snart sagt ingen längre är.Jag tycker det är fel.
Är det därför vissa är barnsligt förtjusta i att åka hoj? http://www.expressen.se/motor/akte-mc---drabbades-av-kronisk-erektion/Angående videon från cougar, vapenhot o gisslantagning är en helt annan sak än fortkörning (som var det initiala brottet i Christoffers fall). Där har jag inga problem med Polisens ingripande, perfekt! Dessutom överlevde förmodligen killen så han kunde ställas inför rätta...
Jag förstår inte alls vad du menar, de som flyr hysteriskt från polisen skyr väl inga medel alls, även om de riskerar en arg bonde, en ihjälkörd mamma med barnvagn eller något alls, och det är ju just därför som polisen måste ha mer vett och sans än de som flyr i panik eller vansinne.Och ja, jag tycker att polisen skall släppa om det går över 200 km/h, och vill polisen verkligen ta de som kör fortare får dom helt enkelt fixa bättre utrustning för att kunna följa dem eller spana på dem.När man tittar på filmerna som finns så verkar det ju vara gängse order, att de efterföljande skall släppa när det börjar gå 150-200 km/h - enda problemet är ju att poliserna som jagar inte gör det!Vakthavande som beordrar att jakten skall upphöra vet hur det kan sluta annars och gör alltså ett sansat beslut, men dårarna i polisbilen lyssnar inte - och inte blir de åtalade heller, varken för att ha vägrat lyda order, eller för vårdslöshet i trafiken.I mina ögon saknar det totalt betydelse om min son eller dotter blir ihjälkörd av en MC eller av en Volvo V70.Däremot är risken avsevärt större att de blir dödade av polisbilen av en MC, det är enkel matematik - speciellt om det är 5-10 bilar som jagar i vansinnesfart.Ta er gärna lite tid att titta på de filmer som finns på tuben, vissa av filmerna är riktiga ögonöppnare, där man ser både hur poliserna inte lyder order, kör åt helvete (och riskerar andras liv) kör helt okontrollerat genom skymda fyrvägskorsningar o.s.v.De som sätter fortkörning av nöjeskaraktär i system är nog rätt fort kända av polisen, och de bör kunna stoppa dem utan att själva mångfaldiga riskerna för övriga trafikanter.Jag tycker för övrigt att Polisen i USA verkar ha rätt vettig syn på trafikbrott/fortkörning.Är det en tidigare ostraffad person som är nykter och verkar ha "alla hemma" så ger de rätt ofta bara en varning (som jag antar noteras i registret) även om det gått 20 km/h för fort.Har aldrig hört det inträffa i mina trakter i alla fall.
http://www.bike.se/nyheter/polisen-kan-fa-elektrisk-pulskanon-94061En del elektronik kanske ryker?