0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Om inte polisen kan ta fast dessa typer via spaning/internet så är de inte värda att ha sina jobb, de skall inte behöva jaga dem efter allmänna vägar för att få fast dem.
Man sätter en hastighetsgräns till 30, vissa skiter i det, då får vi vägbulor också, vem kan vi tacka för det.
hplp; jag försökte beskriva i meningarna efter. Han visste vad han gjorde, han kunde hantera sin cykel och han var inte stressad. Och som jag skrev, jag försvarar det inte. Hur kan man tycka Polisen gör rätt som utsätter andra för fara när de borde begripa att de inte kan ta en sån kille genom jakt? Vilket han visade upprepade gånger.Det andra alternativet, är att den de börjar jaga blir så stressad att han kör ihjäl sig eller andra pga jakten. Just i fallet med Christoffer fick jag den känslan, att han inte hade koll, blev stressad och körde ihjäl sig.Stress och adrenalin kan få den mest sansade människa att göra bort sig. Polis och bus. Det vet Polisen.Jag kan tyvärr inte se någon vinnare i de situationerna genom jakt. Både Polis och Räddningstjänst har rätt att åsidosätta trafikregler. Men under utökat ansvar...
Jag är inte ledsen att jag inte håller med dig, lagar och regler är till för oss alla och följer man inte dem tycker jag det är rätt att ordningsmakten gör vad de kan för att ta fast förrövarna.
Hur kan man tycka Polisen gör rätt som utsätter andra för fara när de borde begripa att de inte kan ta en sån kille genom jakt? Vilket han visade upprepade gånger.
Brottet vi pratar om är fortkörning, som herr Jaldung ville avkriminalisera förra decenniet.
Huruvida hårdare straff ger mer eller mindre brott lär aldrig , varken styrkas eller avstyrkas