0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ingen som vill tycka till om vad efterspelet blivit om det varit en H.A eller bandidos-medlem det handlade om?
hplp är snäll för utbildningen är inte sån.Den är faktiskt 1 skott i luften och sedan nästa i benet.Eller hur?
De hade aldrig jagat en HA eller Bandidosmedlem.Polisen väljer sina offer noga, och de aktar sig jävligt noga för att stöta sig med HA och bandidos, i vart fall om det finns en risk att "medlemmen" kan identifiera poliserna.
Nu har tråden gått över till att några (testosteronstinna som tonåringar) mäter kuk om vad de kan och vet om skyddvakt och militära utb.....I en tråd om Kalla Faktas infallsvinkel av en MC-förare som körde ihjäl sig efter att försökt köra ifrån polisen Hur kan man säga att man ska kvot-värdera möjliga utgångar utav ett försök till att gripa en förbrytare innan man tar ställning till om ett ingripande ska göras eller ej....med krav på att majoriteten av de möjliga scenariona är "en framgång för polisen" helt jävla absurt!!Hur kan det bli "en framgång för polisen" att skicka signaler till buset om att det är fritt fram och göra vad man vill så länge man framkallar fara för andra ,eller gamblar med massmedias och sensationslystna medborgares tyckande...så är det fritt fram
När jag läste reportagen om händelsen var det några saker jag blev undrande över. En var att det stod att flickan kastades 10 meter vid smällen när motorcykeln kraschade. Jag tolkar det som om hon kom till stopp efter 10 meter. Det leder till frågan vad hastigheten var vid olyckstillfället, jag har inte sett någon uppgift om det. Vad jag förstår kan farten inte ha varit hög. Är farten 180 km/h blir bromssträckan när retardationen är 1 g (jordaccelerationen) ca 130 meter om man bortser från luftmotståndet. Det är bromssträckan för en bil om friktionskoefficienten däck/vägbana är 1. Skall man bromsas in på 10 meter blir retardationen 13 g. Det överlever man men vad skulle ha kunnat ge upphov till en sådan inbromsning? Hade olyckan hänt vid hög fart hade flickan hamnat betydligt längre bort än 10 meter. Man sitter ju inte fastspänd på en motorcykel. Vid 180 km/h borde hon ha flugit i luften några tiotal meter och sedan kanat ytterligare några tiotal meter om det inte hade varit något i vägen. Hade det varit något i vägen hade hon dött. Det faktum att hon kastades 10 meter från en motorcykel där man inte sitter fastspänd kan jag bara få att gå ihop med farter på sådär 60 -70 km/h. Någon som vet hur det förhöll sig?
Utgångsläget är att polisen inte vet vem de ska jaga eller vad de kan ha gjort. Det är lätt att komma med pekpinnar efteråt när man har facit. Anta att det var en idiot som Breijvik som var mitt uppe i nåt, skulle polisen bara släppa , för att inte förövaren ska skada sig. Ska polisen hålla sig till att bötfälla medelsvensson och skita i de verkliga hoten mot trafiksäkerheten?
Det enda var vad tjejen sa, att hon såg två röda ljus som kom emot dem väldigt fort.
Det låter som bakljusen på en bil som de snabbt närmade sig, det var knappast en bil som snabbt backade mot dem. Jag tycker det är lite konstigt att de närmare omständigheterna kring kraschen inte har beskrivits när så många andra detaljer har beskrivits. Kör motorcykeln av vägen i 70 km/h kan man gärna inte påstå att han var jagad. Jag ställde samma fråga på en MC-blogg strax efter olyckan men när jag skulle titta efter svar var tråden raderad, förmodligen för att det fanns för många personliga detaljer i en del av inläggen, killens namn stod där t.ex. Han var tydligen rätt känd i MC-kretsar.
Bom? Jag såg inte programmet, var det vägbom inblandad?