0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Det är just sånt här som polisen i detta landet älskar att hålla på med, samt att bötfälla "hederliga" venssons för ditten och datten trams...
Skyddsvakt med automatvapen Va skyddade du då? För det var inte i lumpen väl med 6 skott i sprutan och höger, vänster om VAKTA runt nån jävla bunker där de lekte att de hade både Elvis, Hitler och Alien
"När våra ungar vässar sina mopeder så det gör 80km/tim. Ska polisen få jaga efter tills de kör ihjäl sig? Eller ska de rikta insatserna på att göra kontroller vid skolan när de står parkerade? "Tyvärr kör många av dem ihjäl sig eller blir allvarligt skadade utan att någon jagar dem.Kanske en god ide med en mopedkontrollant på skolan.
Som gammal mopedtrimmare och numera förälder skulle jag aldrig tillåta mina barn att göra vad jag gjorde,förvånad att jag faktiskt lever,mina föräldrar tillät det inte iofs heller, skulle bli överlycklig om polisen var stenhårda och stoppade allt dylikt i sin linda. Själv klarade jag ungdomsåren med ett brutet lårben men det skulle lätt kunna varit betydligt värre.
Det var betydligt svårare att trimma förr om man ville upp i 80, jacka kannan,plana toppen,ta upp insuget å dreva. nu rycker de väl bara en bricka har jag hört.Jag blev också jagad av polisen för trimmning, undkom genom att ligga lågt i en dunge, fy fan vilken lång natt det blev. Men det satte spår, har varit laglydig sen dess. Och hade jag träffat gubbarna i svart-vita bilen skulle jag tackat dem innerligt.
Det beror lite på mopeden. Men en del så rycker man en bricka i avgasröret och drevar upp dom. Har testat någon som gjorde runt 100 efter 60 minuters trimmande. En del variatormodeller så kan man få ta bort en distans i variatorn eller byta bussningen, dra en plugg i grenröret samt sätta i en tändmodul eller klippa kabel så man slipper varvtalsspärren. Tar mindre än en timma och brukar väl landa runt 70-90 blås med skottkärrehjul. Sedan har vi de som petar i feta trimcylindrar o större förgasare på dagens mopeder. De kan ju gå som as. Har sett upp till 90kubik. Jag är emot att mina ungar skulle åka dyngtrimmat. Jag brukar kolla den då o då. Den har 1mm större hål i avgasbussningen för att den brände stiften annars. Gör drygt 40 för en 30moped. Men jag vet ju hur jag var i 15-16års åldern. 7.5'a, 17 förgasare. Gick väl inte så fort. Kanske 65. Men hade polare som plockade i 70kubik o drog närmare 100blås.
Ni som vet hur praxis och förordningar ska utformas framöver, när ska polis få göra efterföljande, hur länge, ska dom avbryta i vad 100, 130 eller kanske 150 km/h? Om dessa samhällets stöttepelare ligger och bränner förbi era barns skolor i 150 blås, vad ska göras då? Kom ihåg det är "bara" en trafikförseelse vi pratar om och jaga dem får vi inte för att dom kan göra sig illa. Sen att buset lär sig att om dom bara gasar iväg nog vårdslöst så släpper polisen kontakten direkt, det lär ju öka respekten för lagar och regler. Nää hörni, det daltas alldeles tillräckligt med dessa losers som det är.