Jag tycker inte om timmerbilar.
De "tjockar" bara upp vägen.
Eller så får man dom i häcken och de tror att det är möjligt att köra 110km/h med 80ton i last i rådande väglag.
Då antecknar intresseklubben det att du inte gillar timmerbilar

Sen tycker jag att du ska se över din hastighetsmätare på bilen

En lastbil har fartspärr som ser till att den inte går fortare än 90km/h, att komma över den hastigheten vore bara möjligt med lass på och att man isf låter lastbilen rulla på i en större utförsbacke

Sen skulle det vara kul att veta hur ditt vågsystem fungerar, du verkar ju ha stor koll på vad lastbilen väger lastad oxå

60 ton är den lagliga vikten, 70 ton är ett rejält överlass, 80 ton är inte omöjligt med rätt virke, dvs långt, tungt och nyhugget timmer men är inte värst många ggr man skulle kunna komma upp i den totalvikten

Ena stunden "tjockar" vi upp vägen och i andra stunden slickar vi dig i röven

Det fina med att va timmerbilschaufför är den att jag FÅR "tjocka upp" vägen för sånna som dig om jag vill

Gnälls det och tutas när jag lastar så lastar jag bara saktare för att retas

Jag kan utan att skryta påstå att en van och erfaren timmerbilschaufför är bland de duktigaste chaufförerna som ligger på våra vägar

Konstigt att du inte noterat de utländska dragarna som ALLTID kör om oss andra timmerbilschaufförer och det oavsett väglag

De är direkt livsfarliga, är ute med en 3-axlad trailer med blanka däck som skjuver på en dragare som inte har kontroll och omöjligt kan hantera trailern om det skulle krävas i en plötslig situation

Nu handlar ju denna tråden om hemsidor och hur du kommer in på att du inte gillar timmerbilar vet jag inte men jag antar att det är för att du vill ha igång nåt väsen och disskution kring det, du kanske tycker det har varit för lugnt på forumet ett tag nu

Är själv inte alltid så len i orden men du är makalös på att tro du kan skriva och tycka vad som helst och allmänt gnälla om nån skrivit ett inlägg som inte passar dig

Over and out