0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Problemet är att det var 5 år sen dom påtalade bristerna. Nu börjar dom bli lite hotfulla i tonen...En annan omständighet är att den gamla brunnen har spruckit på 'sluttningssidan' och det är ett 1*3 dm stort hål vid markytan, en dryg meter från toppen, där det kommer ut saker som inte luktar gott...
En fundering... Det enda någorlunda plana stället i närheten av brunnen är en väg. Finns det nån anledning till att man inte kan lägga infiltrationen i vägen?Vägen är bara en liten 'transportväg' runt ladugården, så den är inte speciellt mycket trafikerad...
Hej. Jag har blivit ålagd att modernisera min 44 år gamla avloppsanläggning (2-kammarbrunn med RTD*) och tydligen måste man ha en infiltrationsanläggning nu för tiden... Problemet är att min brunn ligger i en slänt i utkanten på tomten och det sluttar ganska mycket runt omkring så det är svårt att få plats med en 'traditionell' infiltrationsbädd.Jag stötte dock på nåt som kallas för kompaktkassett (http://www.pipelife.se/se/product_database.php?pid=2621) som tar upp mycket mindre plats. Är det nån som har några erfarenheter av den typen av produkt?*Rör Till Dike
En vanlig infiltration är inte speciellt stor ca 20m2 har jag för mig om det inte är mycket i höjd skillnad bör det gå att gräva ner en vanlig eller ?
Hej purjo,Jag har monterat en infiltration från fann.se, indrän.Har gjort hela installationen själv, utan någon tidigare erfarenhet Inga problem om man bara läser på ordentligt.Rekomenderas.Ps. detta förutsätter att man har tummarna på rätt ställe och det underlättar om man har en traktorgrävare:Mvh