0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om det var rätt packat och märkt som ömtåligt är det väl transportföretagets sak att ersätta.Om det var dåligt packat eller allt för ömtåligt att skickas på det sättet kommer de att vägra ersättning.Hur försäkring gäller om det är dåligt packat vet jag inte. Är inte försäkringen mot sändningar som kommer bort?
Jag skickade en komplett dator för några år sedan, bildskärm och allt.Jag fick tillbaka den som skrot, några delar gick att rädda.Posten hävdade felpackning och jag fick inte en spänn utan blev tvungen att bokföra den som skrot.
vad betalar man för en vakuumrör solfångare utan vakuumrör?
Runt 200SEK per rör.
Skicka tillbaka skiten och kräv en ny solfångare som är hel, det är ju upp till transportfirman att köpa in trasigt material och ersätta med sin försäkring.jag har en kompis som jobbar på DHL, dom har auktion två gånger om året på transportskadat gods som dom fått köpa in.
Om det var rätt packat och märkt som ömtåligt är det väl transportföretagets sak att ersätta.Om det var dåligt packat eller allt för ömtåligt att skickas på det sättet kommer de att vägra ersättning.