0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ju mer jag läser om Thermia och deras värmepumpar ju mer närmar sig stunden då jag slänger ut den.Jag har läst om Thermia här i olika ämnen, även jag har försökt få kontakt med Thermia via epost för att få belyst mina frågor, men ingen svarar. Ett svar fick jag från en distriktschef i början, det var att det är inte tillverknings fel om "en" mutter spricker, han hade inte ens fattat att det var flera, tillsammans fyra. Efter att ha förklarat det så har det varit tyst trots personligt mail till tjänstemannen ifråga. Har även postat till info@thermia.se men ingen behagar svara, dålig stil av ett företag.Tydligen deras policy att inte svara eftersom de vet att de har undermåliga konstruktioner.Nästa steg är att skriva ett vanligt brev till Thermia och även till installatören, med krav om ersättning för förlorade inbesparingar pga felen samt för allt arbete i samband med detsamma, städning uppsamling av glykol mm samt en massa administration som egentligen ej borde behövas. Sedan får vi se hur det går, det är upp till dem att samsas om hur det skall gå till, vem som skall ersätta osv.Blir det fortfarande inget resultat kontaktar jag konsumentverket och även Plus i TV.Jag anser att Thermia egentligen skall stå för hela kalaset eftersom det är deras miss i konstruktionen att det blivit som det blivit. (Egentligen inte min hemförsäkring, men vi får väl se vad det blir).