0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skriv det i VB eller VisualStudio.Båda finns i gratisversioner på MS hemsida.Enkel inlärningströskel och proffsigt resultat.
Okej, tack !!Mitt program är klart - för det första.Jag kan räkna ut hur temperaturen ändrar sig med tiden i en isolerad tank. Har testat programet med hjälp av ett räknat exempel från min byggnadsfysik bok.
Har inget program men om det inte kommer fram till att tanken svalnar och får samma temp som omgivningen så är det fel på programmet
Geometrin är 18cm i dia och 25cm hög.Min tank får aldrig samma temp i hela tanken den är byggd för att jobba med skiktning.Isolering? Tja så mycket du vill, men räkna med ingen alls.
25 cm hög? Tror nog inte att du får någon skiktning där
Fy vad du har fel.Har precis kört upp den till 75 °C med 23 °C i botten.
Temperatureren blir ju densamma i hela tanken efter ett tag. Hur mäter du egentligen temperaturen där inne?
Men du skrev ju: "Visa mig vad som händer med tanken över en viss tid om man inte tillför energi och inte heller tar ut någon." För att pelten ska kyla och värma så tillför du ju energi eller hur?
Har du tipps om hur man skulle kunna göra programet lite prfessionellt med hänsyn till "design" ... inmatningsmaskan.
Gör det webbaserat och skriv i PHP. Då är det busenkelt att göra snygga inmatningsforulär och vem som helst kan använda programmet oavsett dator utan att behöva installera en massa saker.Program som körs på 'klienten' tillhör väl förra årtusendet