0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kolla upp din installatör noga..!!Det finns så många oseriösa firmor därute..., pratar installatören inte svenska så se upp.
Citat från: errol404 skrivet 03 november 2005, 22:36:22Kolla upp din installatör noga..!!Det finns så många oseriösa firmor därute..., pratar installatören inte svenska så se upp. Om han talar skånska då? Pson
Citat från: Pson skrivet 04 november 2005, 14:36:50Citat från: errol404 skrivet 03 november 2005, 22:36:22Kolla upp din installatör noga..!!Det finns så många oseriösa firmor därute..., pratar installatören inte svenska så se upp. Om han talar skånska då? PsonDet förklarar allt
Citat från: drjukebox skrivet 30 oktober 2005, 13:41:24Men ändå så smög jag ut med fiskespöt när hålet var färdigt för att loda djupet.... För hur kan man annars veta hur djupt hålet egentligen är, efter att slangen stoppats ner? Det vanligaste är väl att man försöker vara på plats vid borravslut för att räkna borrstänger. Alternativt vara med då de trycker ned slangen. De levereras normalt i färdiga längder, så då kan man se att de verkligen får ned så mycket slang som avsett (och att den inte blir klämd ).Efter det att slangen tryckts ned blir det förbaskat svårt..... .
Men ändå så smög jag ut med fiskespöt när hålet var färdigt för att loda djupet.... För hur kan man annars veta hur djupt hålet egentligen är, efter att slangen stoppats ner?
Det är lättare än de flesta tror att loda i efterhand om man tvivlar. Bara att kapa brineslangen uppe i brunnen och loda inne i slangen. Har man rätt grejor tar det någon timme att fixa det hela. Och det kan det vara värt ibland för att få slut på en disskution. Man får i och för sig inte djupet på hålet men väl hur djupt slangen finns och det är ju det intresanta.
Det är lättare än de flesta tror att loda i efterhand om man tvivlar. Bara att kapa brineslangen uppe i brunnen och loda inne i slangen.
Två gånger denna vecka har jag tagit ledigt från arbetet för att installatörer skulle komma och titta innan de lämnade en offert. Båda fick själva föreslå dag och tid. Naturligtvis kom ingen. Inga besked om att de fått förhinder av något slag. De svarade inte heller i telefon. Pson