0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sen börjar jag tro att Rickard agiterar mest för att få lite mer snurr på forumet?
Varför skall det vara så svårt att leva tillsammans med naturen och det som lever däri?Det är ingen som blir ekonomiskt lidande av att får eller renar blir fällda.Och finns varg i skogen, släpp inte hunden.Förstår inte alls hysterin med vargen, för det är hysteri det handlar om och inget annat.Eftersom det är mycket sällsynt att varg angriper och dödar människor.Fler människor blir angripna och dödade av älg än varg.Har haft varg i tillfälligt i området runt huset vi bodde i förut, och lodjur som vistades i närheten.Det som gjorde mig mest nervös både för min och hundens välbefinnande var älgkon med kalvar som hon spårade ner varje sensommar och vildsvinen som bodde i skogen vi gick.Man kan ha olika uppfattningar, men det är ingen sansad debatt som förs när det gäller rovdjursfrågan i Sverige.Det mest märkliga är att jägareförbundet överhuvud taget utalar sig och får så mycket utrymme i debatten.De har ett egenintresse av att inte ha några rovdjur.Sen förstår jag givetvis de som har småbarn och bor i rovdjursrevir, för även om statistiken talar emot det så vill man inte ta chansen om det värsta skulle hända.
Hon som dog i Norrköping försökte leva med naturen.Tråkigt!