Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Tillfälligt behov av mer varmvatten via Eco Logic  (läst 2080 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Focus

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Tillfälligt behov av mer varmvatten via Eco Logic
« skrivet: 28 oktober 2005, 10:16:38 »
Jag saknar en funktion pÃ¥ min EcoLogic nämligen möjligheten att tillfälligt gÃ¥ över pÃ¥ "sommardrift" vid lägre utetemperaturer än +10 grader pÃ¥ höst och vÃ¥r. DÃ¥ skulle man kunna fÃ¥ lite mer varmvatten t ex när ungarna ska badas pÃ¥ kvällen. Detta hade funkat vid relativt mÃ¥nga tillfällen nu pÃ¥ hösten när huset inte hade nÃ¥got värmebehov  t ex när solen värmt upp huset till 24 grader. NÃ¥n som har nÃ¥tt tips?  Det borde väl gÃ¥ att programera om styrenheten för att fÃ¥ till en sÃ¥n funktion men det fÃ¥r man väl kolla med CTC.       

Utloggad svenne

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: sverige
  • Antal inlägg: 279
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Tillfälligt behov av mer varmvatten via Eco Logic
« Svar #1 skrivet: 28 oktober 2005, 16:03:45 »
du kan manuellt vrida upp reglaget om duönskar mer varmvatten. Annars så går ju ecoair el motsvarande upp till 55 vid var 4:de start. Nackdelen om du vrider på termostatreglaget manuellt är att det inte loggas i styrsystemet
CTC ECO-El installerad i Maj 2004 samt Eco-Air 408 installerad dec 2013 med fast kondensering
Värmer 140 kvm i ett plan, 2-glasfönster, enrörssytem, panelradiatorer, ingen tilläggsisolering

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!