0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I vart fall för mig var det inte en siffra rätt, och dessutom har jag inte ett elpris på 1.15 kr/kWh som tjänsten pekar på, utan jag betalar 93 öre/kWh.
Elpriserna skiljer rätt mycket, jag tex betalar 1,09:-/kWh (och det är inkl alla kostnader, nätagifter, skatter, fasta avgifter mm) dvs kostnaden på fakturan/antalet förbrukade kWh.
- kommunal elskatt, ofta 29 öre/kWh exkl. moms
Kan det vara så här?Som nuvarande uppvärmning fyllde jag i bergvärme och 7000 kWh och sedan kryssade jag för bergvärme för att få diagrammen. Då räknade tjänsten ut vad återbetalningstiden skulle bli på en NY bergvärmeanläggning jämfört med min nuvarande. Återbetalningstid 114 år.Om jag istället fyllt i olja som min nuvarande uppvärmning och 2,5 kbm så blir återbetalningstiden 8 år.Tja, jag får väl skylla på att natten varit en timme kortare ...
Kollade er sida för nån vecka sedan, ni kanske har ändrat nu, men en info om att det är en test/beta version saknade jag då. Kul att följa ert jobb!/bo
@ dinuppvärmningFörsökte skicka ett mejl till mejl adressen ni har angett, men det fungerar tyvärr inte. Fick ett felmeddelande.This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to all of its recipients.The following address(es) failed: info@dinuppvarmning.se retry timeout exceeded