0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejKänner att jag skulle vilja leda bort kondensvattnet från min ecoair och eftersom ctc's kondesskål tycks kosta 3000 spänn, och dessutom släpper ut vattnet på för mina behov fel ställe tänker jag mig ett hemmabygge. Tänker mig en extremt enkel lösning med en v-formad plåt som fästs med t ex buntband och sen under vintern komplettera med en enkel värmekabel från typ ClasOhlsson eller Jula (har utvändigt elutag i anslutning till pump). Tänker jag rätt eller är jag dumsnål?/Jonas
Kan du utveckla lite hur du anslutit värmekabeln? Har precis införskaffat en och hade väl tänkt att bara plugga in den i ett utvändigt eluttag men din lösning känns ju elegantare. Är själv inte så el-kunnig och då antar jag att din lösning kräver elektriker, korrekt?
Så nu väntar jag på minusgrader för att se om kabelnklarar jobbet.Det är knepigt, jag har inte längtat efter kyla innan jag skaffade VP:n
Nu har minusgraderna kommit.Har haft som varmast -5 och som kallast -15(en håla i göteborg)Det har faktiskt funkat, hittills.Skickar en bild vid -8Hmm, ser inte bilden vi 'förhandsgranska', får kanske göra om...