Jag har ca 55° i toppen, runt 53° i botten. Ja 45 min dusch är max, sedan blir det kallt. Utedelen ger 5.5kw (vid +7) och elpatronen 6kw = 11,5kw som max.
Det går väl inte att jämföra ett badkarsupptapp med en dusch.. Jag och frugan duschar ca 15-20min var varje kväll. Hon är redig och stänger av vattnet när tvättning sker, själv stryper jag vattnet lite och låter det strila lite långsamt över ryggen.. det är så gött..

Normalt sett så brukar tanten duscha först, ca 15 min efter att hon är klar brukar jag stega in under strålen, jag har aldrig kört slut på varmvattnet med mina 15-20 min tätt efter henne.
När frugan duschat ca 15-20 min brukar bottentempen i tanken ligga på ca 30-35°c, toppen runt 45°. Dvs gott om värme kvar till mig. Jag ska kolla ikväll vad tempen ligger på när vi båda duschat.
Min beredare har totalt förbrukat i snitt ca 7,5kWh/dygn på ett år. Detta inkluderar ju givetvis underhållsvärme via fläktkonv. i ett halvdåligt isolerat garage/förråd på ca 30m2. Man bör även ha i minnet vad förra vintern bjöd på klimatmässigt.
Se bild.
Edit-> lite justering och stavfel