0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är ju bara att maila rickard att du vill ha bort jiddret ur din tråd. Men det är ju mest du som Jiddrar
Finns det inlägg som inte platsar i tråden av en eller annan anledning så kan man trycka på texten "Anmäl till moderator" som står ner till höger och uppge varför man vill ta bort eller redigera posten.
Som sagt, "Anmäl till moderator" finns med av just den anledningen.Så länge man som startare av ett ämne inte använder sig av den funktionen så betyder det att man accepterar "trådkapningar och off-topic" som sker i ämnet.När det gäller mitt raderande av en massa inlägg i tråden om Heatacc så berodde det helt enkelt på att tråden inte var avsedd att handla om arbetstanken UVL, utan om Heatacc, en helt ny infallsvinkel på systemtank-tänk.Dessutom det första ämnet som startats i detta forum om den tanken, vilket betyder att den troligen inom kort kommer att ligga på plats 1-10 i google, jag bedömde alltså i detta fall att det var viktigt att försöka hålla diskussionen så ren som möjligt i just detta fall, och om man som vanlig medlem i forumet har den typen av argument när man anmäler ett ämne så är jag som regel lyhörd för att gå in och moderera/radera/redigera OT-inlägg även i andras ämnen.Det finns inställningsmöjlligheter i forumets administration som gör att alla kan vara moderatorer i de ämnen de startar, men jag har inte ens en tanke på att aktivera det, det skulle bli total katastrof om bara en handfull av de mer "aktiva" medlemmarna skulle missbruka funktionen för att raderas andras inlägg, inlägg som andra medlemmar i vissa fall kanske lagt ned mycket tid på att skriva.Den typen av tilltag skulle trigga våldsamma protester, bråk, och troligen avhopp från forumet.Man skulle i och för sig kunna tänka sig att skapa en specifik medlemsgrupp som får dessa möjligheter, att redigera/radera andras inlägg i egna ämnen, och flytta ut dem från den gruppen om/när de går för långt/missbrukar funktionen - men å andra sidan ser jag väldigt liten nytta med detta.De som verkligen skulle vilja ha den möjligheten skulle jag förmodligen inte placera i den gruppen, om ni förstår vad jag menar...
8 svar och fortfarande on-topic... Nytt rekord?