0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bästa regeln är ju en grej in två grejer ut. Men det gäller då allt. även recept och skit som klipps ut men aldrig landar där dom borde. Eller happymealleksaker... guld värda just då... när man ska åka bil 6-7 timmar med småbarn och stannar på vägen. Men inte så himla guld värda när det ligger 50 stycken plastleksaker som ungarna kastar ut på golvet i jakt på någon RIKTIG leksak. Varje gång en ny grej kommer in i huset tänker jag som när han i filmen Matrix står där och säger "red pill or blue pill"
Jag tycker om att ha bruksföremål omkring mig som jag vet nyttjats flitigt av de som bott här före mig. Jag har en elhyvel som jag kört massor med, men jag har också en rubank som fanns kvar från tidigare brukare. Jag har aldrig använt den, men jag gillar att den finns där.Jag skulle tycka att det vore en tragedi i sig att bara ha kvar de saker vi använder, jag skulle aldrig vilja försätta mig i den situationen att jag skulle tvingas göra mig av med alla dessa föremål.Just mekaniska prylar gillar jag skarp, jag har en hel hink med gamla handgjorda låskistor och tillhörande nycklar man inte får ned i fickan ens. Tänk vad fint att sippa på en god öl och inventera lite bland grejorna och låta sig fara tillbaka i tankarna...
Brahalådor ska aldrig kastas! Utan min VVSbrahalåda så hade min röris varit ställd flera gånger, jag klandrar honom inte det är 9 sjömil hit och bilförbud, så han har inte alltid alla grejer till hands. Ett dyk i mina lådor räddar honom och framförallt mig då.