0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tror 1an är en grej att använda till att kolla vilken typ av kilrem som ska användas 4an används till att ta bort packningsflätor som sitter som tätning runt axeln på tex omrörare eller pumpar.
Gamla grejer är bra. Men grejer som inte används är onödiga. Använder man gamla grejer ska dom så klart vara kvar. Använder man inte grejerna ska dom väck oavsett om dom är gamla eller nya. Väck kan ju innebära blocket eller skänka eller slänga. Allt för att undvika pryldöden :,v(
Funkar inte att lägga ett varv till på en omrörare tex kommer att läcka ändå eller bli tätt så boxvattnet blandas med mediet i tanken
det underliga är det emotionella värde vi sätter på även de mest värdelösa grejer. Man hittar något när man städar. Första tanken är "släng". Men så kommer man på något. "jo men kanske... " eller "den där hade jag ju när..." osv. Så man slänger den inte. Istället lägger man den på en någon ställe. Själv tror man att man sparar den varaktigt... "jag lägger den här".. fast hjärnan är smartare. Den har bara påbörjat en lång slängprocess. Den vet att du behöver lite tid på dig.. För att hantera dessa emotionella faktorer. Den kommer bli slängd. Men den kommer kanske byta plats ett par gånger. Hjärnan kommer vinna och till slut kommer du reta dig på skiten och besluta dig för att slänga den. "den här skiten, vafan gör den här egentligen".
Jag har inte plats att spara allt. Sånt som finns att köpa nytt är bara att kasta om man skulle behövat nån gång.
Jag jobbar stenhårt på att slänga gammalt skit. Garaget är för fint för att parkera i. Carporten är full med skit eftersom garaget är för fint för skiten Dom jag var på fest hos i går, 2 småbarn, relativt nyinflyttade, mitt i karriären. Hade ett trevligt system. Stor källare och föräldrar eller svärföräldrar i god vigör krävs.... Allt bråte, kartonger och annat skräp åker ner i källaren. Där ligger det. Typ varannan månad hälsar pensionerade pappa på som bor 40 mil bort. Har med sig släpet och kör det till tippen 5km bort. Och så fortsätter cykeln