Hej!
Det var många som läste här, men få svar! Jag har egentligen inte så hemskt mycket mer att tillägga... Min far köpte sig en carrier LLVP förra året och är väldigt nöjd med sin. Han har ett hus på 120m2 i två plan med en inte alltför öppen planlösning... Alltså inte idealiskt på något sätt. Han behövde bara stödvärma när det var redigt kallt ute... under -15. (Vi bor ju på västkusten... här blir det inte kallt... Vi röstade bort vintern i kommunfullmäktige.)
Jag vet dock inte vilken storlek han har på pumpen. Om den ligger runt 5kW eller 6 kW.
Var och pratade med IVT idag också. De har öppnat en filial i Alingsås. Verkar vara kunnigt folk. Det var samma firma som sålde Carriern till farsan. De sa att IVT och Carrier har nära sammarbete och "lånar" komponenter av varandra. Hur de nu har lagt upp det...
Det får mig att tro att Carrier har bra pumpar med hög kvalité och ett hyffsat effektuttag i lägre temperaturer. Vilket Panasonic... inte har??
Jag har nu slängt ur mig åsikter utan något vidare på fötterna och slängt mig ut för att kanske bli nedskjuten av de som vet bättre...
Men då blir det i alla fall lite fart på denna tråden med!
/thobias