0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har snöat in på Thermia då de verkar ha bra skadestatestik,
Har du nån bra länk till denna skadestatistik?
Den statistiken är ju helt värdelös eftersom det inte framgår hur många enheter av respektive modell som har sålts Att det är få skador rapporterade på Thermia Atria/Atec kan ju lika gärna bero på att dom är så dåliga att ingen köper dom...
mm det är nog ungefär korrekt antagande. Och att CTC är ungefär likvärdiga i antal pumpar som thermia. Men det är ju svårt att säga. Jag bara gick på omsättningen inget annat. I nibes fall är det lite knepigt. Dom har ju ett moderbolag som omsätter mer men jag misstänker att det då inkluderar en del annan verksamhet samt försäljning utomlands. Så jag tror de siffror jag gav är ganska "ok" men med en fet brasklapp Är det på grund av pool som man väljer luft/vatten i stället för att borra?
Litar du på Folksams statestik så blir köpet av en ATEC rena grisen i säcken köpet eftersom den pumpen inte funnits så länge att den finns med i deras rullor (Folksam har statestik till 2010 men ATEC kom mitten av 2011). Skippa Folksam statestiken och hör efter med folk runt om kring dig vad de har för rekomendationer på tillverkare och installatör.
mm det är nog ungefär korrekt antagande. Och att CTC är ungefär likvärdiga i antal pumpar som thermia.