0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tror att bristen på svar hänger på avsaknad av en mer detaljerad beskrivning av planlösning.
Tror att bristen på svar beror på att det ständigt ställs samma frågor när det gäller luft/luftpumpar. Fortsätter det så här, att 90% av alla frågor handlar om EDG897 eller GH456, fläktvinkel eller var pumpen skall placeras o.s.v., så tror jag att detta utmärkta forum kommer att spåra ur.Nej, ni som har frågor om luft/luftpumpar, vänd er till närmast Elonbutik eller till Elgiganten.
Och där får man bättre svar? Jag tror att tanken med forumet är att de som inte vet tillräckligt, är osäkra och/eller inte litar fullt ut på försäljare ska få en vettig chans att få svar och stöd. Ordet är FRITT och om du inte har något att tillföra eller att lära så är det bara att bläddra vidare
Jag funderar på att bli villaägare till ett hus som värms upp med direktverkande el. De frågor jag har är följande:Är en luftvärmepump är ett bra alternativ?Klarar ett alternativ med en inomhusdel av att värma upp hela huset eller behövs det två inomhusdelar?Var bör inomhusdel(ar) placeras? På botten- eller mellanplan?Erhålls bättre effektivitet om utomhusdelen placeras i söderläge jämfört med norrläge?Mycket tacksam för svar.