0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Här är en infolänk från Citcop ang installation av trågvärmekabel: http://www.citcop.se/media/custom/upload/File-1315905531.pdf Mvh Raffen.
De allra flesta termostater som finns på marknaden är inställda, så de slår till vid + 3 grader.Man kan dock justera detta lite genom att lägga termostaten innanför isoleringen mot kompressorn, så brukar den inte slå till förrän vid -3.Ett litet enkelt tips bara!
Lägg termostaten i isoleringen vid kompressorn. Sen drar du kabeln på höger sida om kompressorn och in mot bakplåten. Det finns ett hål i plåten mot botteplåten där du drar igenom kabeln. lägg slingan under hela batteriet och dra tillbaka den så att den sticker ut genom bottenhålet några cm.
Bumpar en gammal tråd.Är tanken att värmekabel ska ligga så lång bak och så nära kylflänspaketet ( eller vad det kallas ) som möjligt?Eller ska värmekabeln läggas ut över hela botten?P.g.a jordfelsbrytare blev installerad så löser den också ut och har isolerat felet till mon L/LVP Panasonic E9DKE från 2005.Har inte haft en aning om att det ligger en värmekabel i botten men efter att skruvat isär utedelen och efter lite googling ser jag att det kan vara en trolig källa till jordfel. Tycker den låg inklämd i bakant utan något mellanrum i slingan samt änden stack inte ut genom avrinningshålet. Nu har den ju varit där i 13 år så kanske den flyttat runt under årens alla oväder o dylikt. Lång story short, när jag inspekterade den så var den svart på många ställen, vet inte om det kan vara orsak till jordfel. så jag separerade slingan och drog fram den så den inte låg så tätt och sedan dess har den snurrat. Men jordfelet har kommit o gått så inte säker på att den är orsaken. Om den är det tänkte jag byta och därav undrar jag hur den bäst ska ligga där.