0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
@Berka1: Jag ska prova med integral 120 eller något ikväll. Tror inte jag kan gå så mycket längre i och med den gamla/dåliga isoleringen. Dålig förresten, normal för sin tid kanske är mer rätt. Ska dock lägga mer iso på vinden, kanske i sommar?@Rickard: Nej, har inga problem med värmen. Vill bara få ner antalet starter.@David: Kollade slutet på en körning i morse:Fram 42 (37) Hann precis upp i 42 innan avslut. Kurv=40 Rum=19Retur 34 (55)Ute -1B in 5B ut 2 (den visar 1 men har kört runt brine o But visar 1 mindre än Bin)Hyst 10 (har provat med 15, ingen skillnad)Var finns och vad gör max intervall start?Jag hade tänkt att ha en arbetstank, men när så många har olika idéer om hur det ska kopplas... Så dök ju UVL upp, med bara ett inkopplingssätt. Klockrent! Men efter en del Googlande och ringande - tanken var under utprovning och gick bara att få i Skaraborg eller Stockholm. Så då fick det bli den lösningen jag har nu, var tvungen att komma till skott med offerterna någon gång.Som jag skrivit i en annan tråd - pipeline från min plånbok till elbolaget.Finns det förlängningar till framledningsgivaren eller är det till att skarva?Är det bara en termistor eller liknande på 2-tråd?Finns det färdiga genomföringar åt vänster eller får man ta ut givaren genom någon av kabelgenomföringarna för el på toppen?
Nja, jag skrev att den gick 20min, vilade 30min osv.Skulle ge runt 29 starter/dygn.