0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi använder den (har bara en) och jag upplever att den fungerar alldeles utmärkt. Har ställt den i största rummet, där vi även eldar, så att den ska slå av så fort som möjligt när vi använder kaminen.I normala fall brukar temperaturen inte fluktuera mycket alls, kanske ±0,5°.Kan även tillägga att räckvidden är riktigt bra, vår pump står ~20m från givaren, med ytterväggar på vägen.
Har du ställt in max framledningstemp? I så fall, verkar den hålla den maxtempen?Min kör ut väldigt varmt vatten emellanåt. Upp till 50 grader utan att det finns fog för det, därav frågan.
Tror max framledning står på fabriksinställning, typ 45°? Kan kolla i helgen när jag är hemma. Den kör väldigt sällan ut så varmt vatten, hänt nån gång när huset kylts ner till 17° pga hantverkare som haft ytterdörren öppen. Har inga givare kopplade för loggning, men jag uppfattar det som att framledningstemperaturen ligger relativt jämnt och oftast väldigt lågt exempelvis på eftermiddagen när solen stått på huset. Hade varit kul med lite loggning
HejMin trådlösa givare funkade inte i vårt hus, blev någon radiostörning. Tydligen en kund till i norden som drabbats av detta. Jag har flyttat upp "reglercentralen" i bodelen och planerar att sätta en termostat i tvättstugan där jag har en separat radiatorkrets med fläktkonvektor där. Funkar toppen hittills.Givare, eBay, loggning? Med logger då?/O