0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är ju alla hjärtans dag
Jag tycker det har varit lite väl mycket personangrepp från flera håll på sistone, och skulle verkligen vilja se mindre av det framöver.Låt oss försöka bemöta felaktigheter och meningsmotsättningar med relevant kritik och motargument istället för utlåtanden som kränker andra.
Jag skulle gärna se fler faktabilagor och färre ogrundade påståenden. Eller åtminstånde att man kan styrka det man säger. Att tycka o tro om saker är helt ok, t.o.m nödvändigt, men då får man skriva på ett sådant sätt att det framgår att man inte kan styrka sina åsikter.
Jag skulle nog säga att det är ett bra forum med ärligt och kunnig folk!Det är dock alltid så att olika människor repektive experter oftas har olika åsikter om vad som är bästa lösningen.Minns att jag följde en diskussion mellan sobris och GDS-Jan för några dagar sen. Jag har själv haft en hel del diskussioner med sobris om solenergi och olika koncept och skulle bedöma att han är en MYCKET kunnig person inom solenergi. Jag har ju t.ex. träffat honom i Göteborg och vi satte tillsammans i en föreläsning om solenergi på Chalmers.För min del är det så att jag alltid vill ta upp positiva och negativa grejer när man diskuterar lösningar respektive olika koncept.Enligt mig är det så att det inte generelt finns en "bästa lösning". Det beror alltid på förutsättningar och det vad kunden vill ha. Jag har själv upplevt forum där det i princip ständigt fanns storbråk och där man ständigt har kränkt sig varenandra. Det fanns bråk om allt möjligt .... man visade solvärmeutbyten på vissa anläggningar som troligtvis var manipulerade. Man skällade ut sig för olika koncept osv osv.Visst bör man tänka på att sådana internetforum kan påverka kunder och interessenter att kanske köpa vissa produkter eller vissa lösningar som bedöms att vara "bäst" av "experter". Jag har på andra forum delvis fått intrycket att vissa väl mer eller mindre MASTE vara ute och skriva vissa inlägg eller prata illa om vissa produkter för att troligtvis vissa tillverkare/industrin vill ha det.Jag kan ha fel, men det var mitt intryck i alla fall.Oftas lyckades det inte diskutera en sak förnunftigt.Jag vet att vissa tyska företag är starkt pressade och måste sälja - snabbt och jättebilligt! Bråk på andra forum är inte sällan, se t.ex. härhttp://www.termosfassade.info/phpbb3/viewtopic.php?f=4&t=121Här på värmepumpsforum verkar det dock vara bra. Att man inte alltid är överens till 100 % är dock normalt och egentligen kanske bra .
jag hittade just ett bra GDS ämne. Han som gör en kombinerad flvp/FTXlösning. Den borde du flytta GDS-Jan.