0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du kan få fenomenet att VPin är högre än VPut när den avfrostar, har dock inte upplevt mer än 1grads diff då
En grad? På min rasar VPut under avfrostningen så det kan skilja 4-5 grader åt fel håll så att säga. Från typ 42/47 till 42/37. Då förstår jag att ingen förstod min fråga i en annan tråd om att avfrostningen gör att uppvärmningsprocessen störs ordentligt. Enda gången det skiljer en grad åt fel håll är när VPn är spärrad och vattnet bara cirkulerar igenom.
En grad? På min rasar VPut under avfrostningen så det kan skilja 4-5 grader åt fel håll så att säga....
Den stoppar väldigt mycket för tidigt eftersom den kör in det varmare vattnet upptill i tanken ut till VP och värmer det där ute ytterligare 5-6 grader, och kör sen förbi VPin-sensorn och upptäcker att "oj vad varmt det blev!". Det var det första jag la märke till, att VPn stoppade stup i kvarten. Jag tolkade VPin som det som går in till VP och VPut som det som kommer ut ur VPn, så det dröjde nån vecka innan jag (med hjälp av erp) fick klart för mig att det var felkopplat. Det lär bli svårt att reklamera efter så lång tid, men det går å andra sidan fort att åtgärda. Det är ju bara att skifta anslutningarna på VPn.
Du kan få fenomenet att VPin är högre än VPut när den avfrostar, har dock inte upplevt mer än 1grads diff då, så troligtvis har det kopplats fel men kolla för säkerhets skull.