0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hallå därute!Nedan följer en halv roman ni inte behöver läsa, däremot vill jag veta hur mycket era pumpar drar i ström. På med tångamperemetern och återkoppla I morse var det svalt. Ronderade källaren och noterade att maskin lös ilsket rött. Hon hade löst på en fas. Återställde fasen och efter ett par min drift löste hon på MS 53(Tror jag det hette). Ringde då min installatör som inte svarade. Återställde motorskyddet och sen löste hon igen på samma sak. Mätte spänning fram och det var inga problem.Gjorde en ny omstart och fick henne då att gå.... I samband med detta åkte fluken på och här kommer strömförbrukning2,72,93,7Vad har ni på era faser? Är 3,7 mycket? Ska man kräva att få maskin bytt?Snackade med nibesupporten som tyckte jag skulle ställa upp skyddet. Det kommer jag göra om hon löser igen....Ja just det, installatören ringde och tyckte att jag skulle köra eldrift så kommer en servicetekniker tids nog... Dessvärre hade dom mycket nu.... Återigen, finns det nån som kan återkoppla vad faserna bör ligga på vid normal kompressordrift?Tack på förhand
Jag hör digJag mäter före vp, med bara kompressorn i drift (antar att cirk.pump å display drar sitt men det borde inte göra några avtryck tycker jag). Så du tror det kan stämma då? Varför sitter där då ett så klent motorskydd? Borde detta skruvats upp vid installationen? Det ligger ju väldigt nära....Tack för svar