0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Använd bara givaren i frånluften
Hej,Jag har en CE50 ECO och lånade ut min logg till grannen som hade problem med sin identiska VP. Han fick ordning på den och jag har nu fått tillbaka min logg. Jag ser nu en mycket förvånande skillnad och det är hur förångningstemperaturen skiljer sig åt mellan våra värmepumpar.I bifogad bild så är grannens kurva till vänster och min till höger.Min kurva (höger) rör sig snabbt upp och ner mellan -12 och -15 och blir tjockt blå medans grannens är en mycket tunnare och finare linje och förångartemperaturen verkar inte pendla lika mycket.Båda har gått på 75 Hz men en skillnad är att grannens golv varit under kraftig uppvärmning. Jag vet dessutom att grannen kör på fläkt 4 och jag kör på 3 vilket borde representera 30 och 40%. På CE50 Eco så är det manuell inställning av fläkt med en ratt. Om jag kör 4 på fläkten så går förångningstemperaturen upp till -12 som miniumum, grannens går altså ner till -15.Någon som kan våga sig på en gissning vad som gör att kurvorna skiljer sig åt så mycket?