0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du ska slå av alla element med knappen(pg,av att bimetallstermostaterna slår på fast dom är nerställda på 15 grader). Och bara köra med pumpen så länge den orkar ner till -8 eller -15grader kanske pumpen klarar. Först då går du in och stöttar med elementen i dom kallaste rummen.. Orkar du alla dörrar öppna även till badrum,tolalett och tvättstuga,Kommer du spara in minst 60% på uppvämningskostnaden med denna typ av körning att bara pumpen får jobba så länge den orkar.Sen satsar du en 1000-lapp och byter ut samtliga lampor till logenergi-lampor, (det finns billiga lampor på Ikea ,Biltema, och Clas Olssons butiker) ,även såkallade mysbelysning. Eftersom det är pumpen som ska värma och inte belysningen. mvh Anders
Hej,En fundering som jag har angående detta är hur det funkar om man har gamla fönster?Dvs, får man inte mycket kallras från fönstren om man har alla radiatorer avstängda?Jag har själv ett 70-tals hus, och när det blir riktigt kallt så vill gärna fönstren imma igen om man inte har radiatornunder fönstret påslagen.
hej... jag har kassa fönster i kåken..med allt vad det innebär imma,kallras,drag mm mmhos mig blev det då i mitt tycke bättre visst drar det kallt än men knappast mer än förr å det blev då mindre lätt för att få imma på fönster + att det golv kalla försvan nästan totalt + att man upplever huset som varmare på nått sätt det e liksom alldrig hurrit kallt nu mer ...tror att allt beror på att luften snurrar på betydligt bättre nu i huset.längtar till jag får råd att investera i en riktig fet vedkamin å "mina polska aluminium fönster "då jädrar ska jag ha bastuvärme i kåken =)
hej ... har vissa kontakter i polen och jag lurar hårt på å be snubben..köpa infönster åt mig då han kommer å jobbar till sommaren frakten blir ju gratis på det viset =) tror att det e minst halva priset på 3 glas fönstren + att fönstren e totalt i aluminium finns inte en träbit i domkarmar å fönsterbågar är i alu dessutom så tror jag att det går å beställa vilken färg som hällst..sen att det e skit glas i fönstren mm mm synar jag ...vi har en elitfönster fabrik här på orten å dom kör då polska glas i sina fönster =)