0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan du ta ut värdena från meny servicemeny 9.5.0 med under menyer för senaste loggade felet?Inga problem att köra den med fast frekvens men VBfram kommer att ligga över eller under VB bör som kommer att innebära att den antingen går in med eltillskott (om auto) eller stannar (on/off).JonasOm hålet är för klent kan du ändra till Max frekvens 99. Då kommer den att köra som innan och reglera men ta ut max det du ställer in. Så får elpatronen ta resten.Jonas
KB-diff vid maxfrekvens är ställt på 4,5 default, du kan testa att minska detta värde till t ex 3,5 (meny 5.11.5)?Men jag är osäker på om detta löser problemet? Lite minus på KB-in ska inte vara nått problem, tror att det är nått annat som spökar (expansionsventilen kanske?).Kolla upp såna saker som hetgastemperatur (Meny 5.7), vätskeledningstemp (Meny 5.8 ), och suggastemperatur (Meny 5.9) då kompressorn går och värmer golven?
Ser väl ut som om du har ett fel på KBut givaren.Styrsignalen till KB-pump var 1 borde vara 100? vid max frekvens är standard diff (KBin-KBut) satt till 4,5 ºC du ligger på ca 3 grader så styret drar ner utsignalen för att öka diffen. Sätt KB pumpen till 100% fast så kan du nog köra på som vanligt?Kan du kalibrera givarna? (kompressor av samt KBpump på) för att kontrollera? Suggastempen finns ju inte i loggen.Jonas
Ja, det kan ju vara problemet! Jag har mailat installatören Sintab så får vi se vad de ger för respons på din analys. Tack för hjälpen så återkommer jag med mer info när Sintab svarat om du har rätt!