Kollade min egen FD35VABH för nyfikehentens skull vilket inte hör till vanligheterna nuförtiden
Det måste vara väldigt låg luftfuktighet ute då jag inte har någon frost och väldigt lite vatten under utedelen mot vad det normalt brukar vara.
Sätter jag upp den på 31 grader och 4:ans fläkthastighet så sprutar den ur sig 47 grader med rengjorda filter.
Med skitiga filter låg den på 55 grader så det var dags att göra rent dom märkte jag
Insugsluften är då ca 25 grader
Ställer jag börvärdet på 25 eller 26 grader, alltså väldigt nära insugstemperaturen så blåser den efter en stund ut ca
40-41 grader.
Vi har ca -13 grader ute.
utedelen stannade precis nu och "avfrostade" helt ren från frost.
Från att den stannade till den blåser värme så tog den 6 minuter.
10 minuter efter start blåser den 44 grader med 31 som börvärde och 4 ans fläkthastighet.
Har ingen mätare på så jag vet inte vad den drar men den ligger inte på max då jag hört den gå med betydligt högre varvtal.
Där har du något att jämföra med jnybbe
Men du har av någon anledning 10 grader kallare än vad jag har så jämförelsen haltar lite
Purjo får bita i lite mera tegel för min egen är vacumsugen med en enstegs billig ( 400:- ) vacumpump då det var vad som fanns hemma då och jag vill minnas att det var riktigt kallt ute och montören var inte i min närhet