0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hittade detta inlägg på nätet:De flesta bilar har faktiskt en hint vilken sida de sitter på!På de flesta bilarna är det en bensinpump som symbol för bensinmätaren. Kollar man noga hänger antingen pumphandtaget till vänster eller höger, på den sidan handtaget hänger sitter oftast tanklocket Stämmer på nästan alla bilar!tanklock på vänstersidahttp://images.gasgoo.com/MiMgIzY2NTI...fuel-meter.jpgFinns ett till sätt biltillverkarna visar vart tanklocket sitter, då med hjälp av en pil. Kan det se ut så här.http://www.istockphoto.com/file_thum...fuel-meter.jpg
Tanklocket sitter normalt på samma sida som passageraren på den marknad bilen tillverkas, så bilar från Asien har oftast tanklocket på "fel" sida, dvs förarsidan, medans bilar som är tillverkade i Europa/USA sitter rätt..för oss i Svedala. Undantaget från regeln är väl England som har "rätt" sida trots att man uppenbarligen kör på fel sida..och en eller annan Volvo uppenbarligen
Gamla jaguarer med ett tanklock på varsin sida måste vara det optimala eller gamla jänkare å tom Peugeot 404 som hade tanklocket därbak.
Vad det är som styr anledningen till att påfyllningen sitter på Hö resp Vä vet jag ej...Men om du sitter i en bil och blir osäker på vilken sida påfyllningen är ska du kolla på instrumenttavlan.Sitter nivåmätaren för bränslet åt höger på tavlan så sitter även påfyllningen på höger sida, och vice versa, nivåmätaren åt vänster på tavlan så sitter påfyllningen oxå åt vänster.Stämmer till 99,5% på bilarna Thumbsup
Det är väl för att Jaggan drar så mycket soppa så det krävs två man för att tanka upp den
Gamla jaguarer med ett tanklock på varsin sida måste vara det optimala eller gamla jänkare å tom Peugeot 404 som hade tanklocket därbak.M v h tyke
Problemet med Jagularerna var väl att du faktiskt måste fylla båda tankarna, alltså två tankningar per gång.Hade jag inte en aning om. Trodde i min enfald att de mynnade ut i samma tank. Dom kan krångla till det mesta tydligen...engelsmännen.Kan vara ute å cykla nu men var man inte tvungen att lyfta ur motorn ur de första hundkojorna mini cooper för att byta fläktrem....?M v h tyke
Hej Citat från: tipo874 skrivet 05 februari 2012, 10:02:00Problemet med Jagularerna var väl att du faktiskt måste fylla båda tankarna, alltså två tankningar per gång.Hade jag inte en aning om. Trodde i min enfald att de mynnade ut i samma tank. Dom kan krångla till det mesta tydligen...engelsmännen.Kan vara ute å cykla nu men var man inte tvungen att lyfta ur motorn ur de första hundkojorna mini cooper för att byta fläktrem....?M v h tyke
Problemet med Jagularerna var väl att du faktiskt måste fylla båda tankarna, alltså två tankningar per gång.
å tom Peugeot 404 som hade tanklocket därbak.M v h tyke