0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Går det inte höja värdet för max vb-r som det gör på Nibe?Där kan man dessutom, på min i alla fall, välja ett maxvärde eller ställa den på A (automatik) och då är det driftspressostaten som styr kompressorstoppen.
Jag ser ju anledningen till att din VP stannar, för hög retur.Om elpatron är avstängd så kommer den inte värma huset alls när returen går över 48 ºC.Högre kurva gör bara eländet värre.Tricket är att få VP:n att jobba utan att returen når 48 ºC.Man gör detta genom att sänka värmebärarpumpen till min och samtidigt försöka trimma in alla radiatorer så att ingen radiator kortsluter flödet utan alla måste vara lite svalare nertill än upptill, annars får du inte in värmen i huset innan returen blir för hög.Sen kan man öka värdet på Max retur några grader om det behövs, men ju högre temp, ju mer sliter det på din värmepump.
Kolla så att växelventilen öppnar sitter garanterat fast i VV läge
Hej klassiker Växelventilen fastnat fortfarande värmebehov integ -700 insattsventilen läcker så returen påverkas.kompressor stannar på hög retur och tillsatsen går in.
Tack för svaret. Ursäkta en total novis dumma frågor men hur går jag tillväga för att göra detta? Lusläsa manualen?Och radiatorerna, skall jag lufta dem och hur ska de stå? Nu är vissa på Max och andra sänkta, vissa är jättevarma, andra svala. Tips mottages tacksamt