0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Kullabacken Ska kolla när jag kommer hem , återkommer Tack igen /Niklas
Pratade med CTC och dom sa till mig att ändra systemdiff till -9 som org inställning , nu vid -12 så kör pumpen på riktigt fint. Vet inte vad systemdiff gör riktigt bara , vet du ? Tack/Niklas
När jag kom upp idag så var det -14 och shunt helt öppen och Ecologic visade VP+spets.Enligt CTC så ska shunten bara öppna lite och hjälpa VP att få upp värmen , min kör max öppet och tiden visar 50 min utan att räkna ner. Noterade även att shunten vill öppna lite då och då även om den står helt öppen. Något stämmer inte , eller ? Kör system 11 och alla givare verkar sitta rätt.Mvh Niklas
Vad får du för temp på framledningen i detta läge?Vad är börvärde på framledningen i detta läge?Vad har du satt termostaten på för din el-patron?Det kan vara så att VP+Spets (el-patron) inte räcker för att nå börvärdet i så fall kommer shunten stå helt öppen plus att EcoLogic med jämna mellanrum fösöker öppna mer (EcoLogic vet inte att shunten redan stå helt öppen, finns ingen givare som talar om shuntenläge). Alternativ kan det vara så att du ställt temostaten på din elpatron lägre än det börvärde som du behöver på framledningen, då kommer shunten gå till helt öppen också.
Hej CastrolHär kommer lite värdenFramledning 40(51)VV temp står på 55c Tack/NiklasAtt shunten är helt öppen beror på att du inte klarar att nå börvärdet på 51c. Så länge inte detta nås vill EcoLogic öppna shunten. Att VV temp är 55c är ok, men vad har du ställt temostaten på din externa el-spets (CTC-excelent)? Eftersom du inte får upp framledning över 40c verkar det som att din externa spets inte kopplas in, alternativt att du satt temostaten på denna lägre än eller lika med 40c, dvs. den höjer inte temp med sin elpatron......