0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Finns det inget fast läge som man kan justera i 10 steg eller så på en alpha 2. Man blir lite nyfiken eftersom jag måste skaffa ny cp om jag nu ev ska köra med arbetstank och fasta lägen vill jag ha. Den gamla cp drar ju 40 watt och så kan man ju inte ha det Hur funkar det med elverk mot en cp typ alpha 2
Ja, testa på, här finns det pengar att tjäna. Tänk att kunna minska förbrukningen från 5w till 3 under några timmar!!!
Grundfos Alpha 2 har 3 fasta lägrn där Alpha 2 kör med konstant varvtal: I, II, III.Men då fungerar förstås ingen anttsänkning. Pumpen kör då med konstant vavtal.I läge I drar den konstant 5 W, i läge III 45 W.Men kanske är Laing Ecocirc ngt som passar dig? Det är också en A klassad pump.http://www.ebay.de/itm/Laing-Heizungspumpe-Ecocirc-auto-E6auto-25-180-G-NEU-/180790401712?pt=Systemkomponenten_Heizung&hash=item2a17f29ab0
Såg att wilo pico nånting fanns på ebay till bra priser den tror jag man ställer i 10 fasta steg men jag kör nog vidare med min 14 år gamla cp så länge .
Tror min Wilo Pico har ca 50 fasta steg. 1,0 - 6,0 i steg om 0,1. Man kan dessutom separat välja om man vill ha nattsänkning och/eller tryckstyrning. Den har dessutom ett luftningsläge där den kör med full fart en stund, och sedan återgår till normalläge. Den har dessutom inbyggd energidisplay som visar driftläge, aktuell förbrukning och ackumulerad förbrukning. Thumbsup Riktigt trevlig pump för nördar.
Tror min Wilo Pico har ca 50 fasta steg. 1,0 - 6,0 i steg om 0,1.
Om jag minns rätt så är det steg om 0.5. Inte för att det spelar så stor roll, räcker fint det med. Pico är en väldigt trevlig pump.
Luftningsläge har Alpha2 också. Full fart på fasta lägena. Men vad har man det till? Luftar gör jag med avstängd pump. Möjligen för att lufta pumpen då.